Meta Description, aneb reklama na obsah stránky webu ZDARMA
S Lenkou jsme minulý týden trénovaly, jak napsat příběh byznysu v šesti slovech. Google není tak přísný jako Lenka. Chce po vás jen, abyste obsah stránky webu vystihly v přibližně 150 znacích. Říká tomu meta popis stránky. Často se na něj zapomíná, na webu není nikde vidět. Přesto si zaslouží vaši pozornost.
O co jde
Zadáte do vyhledávače třeba “pánské kadeřnictví”. Automat vám na základě algoritmu vygeneruje stránku s výsledky. Jsou tam odkazy na jednotlivé URL webů a pod nimi krátký popis = meta popis.
Proč je to důležité řešit
Na základě popisu pod URL se většina lidí rozhoduje, na kterou stránku z nabízených klikne. Pokud Googlu meta popis nepodstrčíte, vygeneruje si vlastní z obsahu stránky.
Je vám asi jasné, že náhodně vygenerovaný text nebude textem, který lidi přesvědčí k návštěvě webu.
Jak ho napsat
Nebudu přepisovat napsané, nejlepší článek v češtině o meta description je ten od ContentKing. Podstatná informace zní: Meta popis
- musí být psaný pro uživatele,
- musí pro něj být srozumitelný a přínosný,
- musí ho přimět k akci.
Kam ho vložit
Máte-li WordPress web, stáhněte si jakýkoli SEO plugin, třeba Yoast, a on už vás navede. U pronajatých řešení typu Shoptet, Webnode a spol. hledejte v nastavení stránky výraz “meta popis”, “meta tags”.
Kde to zkontrolovat
Pokud se chcete podívat, zda máte správně nastaveno a jak se budou ve výsledcích vyhledávání zobrazovat jednotlivé URL vašeho webu, může použít operátor site od Googlu. Do vyhledávacího políčka napíšete: “site:www.vašedomena.cz” a Google vám vypíše všechny zaindexované stránky webu včetně meta popisu.
Existují i nástroje, třeba: https://metatags.io/
Zaujal by váš popis natolik, abyste klikli…?