Obsah je král.
Lidi nechodí na web kvůli designu, ale kvůli obsahu (to už jsem určitě psala, že jo?…)
Vyměnit text na webu zvládne každý.
Vymyslet skvělý text je jiná už ovšem jiná disciplína. 10 z 10 copywritterů potvrdí:
Stojí to spoustu času, přemýšlení, přepisování, škrtání, zmuchlaných papírů, zahozených konceptů…
Jenže přemýšlení se v online marketingu vyplatí víc, než cokoliv jiného.
Naučit se psát dobré texty pro web zvládne každý. Fakt. Stačí nespokojit se s prvním, co vás napadne. Dejte si čas. Přemýšlejte, kdo to bude číst.
Pravidla pro skvělé webové texty
- Nemluvte na lidi, ale s lidmi.
- Normálně. Jako by stáli před vámi.
- A řešte to, co je v tu chvíli trápí.
Příklady
1.
klasika: “Dřevostavby Kossta používají výhradně technologii difuzně otevřené konstrukce…”
lepší: “Největší investice vašeho života? Buďte nekompromisní. Dřevostavby Kossta jsou…”
2.
klasika: “Naše jedinečná platforma umožňuje marketingovým pracovníkům dosáhnout svých cílů při optimalizaci vyhledávání…”
lepší: “S Ahrefs nemusíte být SEO profíky, abyste se umístili vysoko v Googlu a získali větší návštěvnost…”
3.
klasika: “Získejte okamžitý přístup k exkluzivnímu průvodci receptů…”
lepší: “Naučte se upéct hříšné nebeské dorty, o které se nebudete chtít dělit…”
Sledovat a učit se můžete od copy profíků Otto Bohuše, Míši Weikertové, Richarda Dobiáše, Pavla Šenkapouna, Romana Věžníka…