Pojďme se mrknout na tu záhadnou a spoustou tajemství opředenou disciplínu SEO – optimalizace webu pro vyhledavače. Technikálie stranou, podstatné je znát princip.
Jak to ten Google (a ostatní vyhledavače) vlastně dělají?
Inu zjednodušeně mají 3 věci:
- Roboty – pavouky, co procházejí internet a obsah stránek posílají do indexu. Roboti jdou po odkazech. Proto je tak důležité mít vnitřní proliknování webu správně. Proto chcete, aby na web vedly odkazy z jiných webů. Pokud na stránku nepovede žádný odkaz, nedostane se do indexu.
- Index – je obrovská databáze stránek internetu (jejich html verzí).
- Algoritmus – nebo spíše řada dílčích algoritmů je schéma na jehož základě vám pro daný dotaz vytvoří jedinečnou stránku (tzv. SERP) s výpisem stránek z indexu v pořadí, jak jsou „obodované“. Tam byste měli najít odpověď. Základní SEO strategie tedy spočívá ve snaze dostat svůj web na viditelnou pozici v SERPu.
Co je tedy základní princip SEO?
Je ukrytý v deklarovaném poslání Googlu:
„Organizovat světové informace a učinit je všeobecně přístupnými a užitečnými.“
https://about.google/
Google upravuje části algoritmu prakticky denně, cíl ale zůstává. Hledá dokonalý způsob, jak lidem pomoci najít to, co hledají. Pokud svůj web, blog a veškerý obsah přizpůsobíte tomu, co lidé na internetu chtějí najít, pokud váš obsah bude
- komplexní,
- jedinečný,
- srozumitelný a
- pečlivě připravený,
máte tu nejlepší SEO strategii.
Just make an awsome website! Fakt. Nic jiného vám v SEO nepomůže.
Moc pěkný rozhovor o fungování a principu vyhledavačů s Dušanem Janovským najdete tady: https://www.youtube.com/watch?v=bOBFmOgsGTg. Dušan je jedním z tvůrců vyhledávacího algoritmu v Seznamu, takže žádné všude omílané SEO poučky a bludy nečekejte.